Ford Maverick 2022 - Nem tipikus pick-up
Amerikai mércével mérve kompakt, mégis erős. Ugyanakkor hihetetlenül üzemanyag-takarékos, a full-hibrid hajtású modell városi üzemanyag-fogyasztása 5,9 liter/100 km (EPA-becslés). Ráadásul tele van intelligens technológiákkal és ötletes megoldásokkal. A vadonatúj Ford Maverick azoknak készület, akik eddig nem is tudták, hogy igazából egy pick-upra vágynak. 19.995 UDS-tól hazavihető.
A 2022-es Maverick egy kompakt méretű, önhordó karosszériájú pickup, melyhez alapáron jár a takarékos full hibrid technológia. A 2,5 literes, Atkinson-ciklusú, négyhengeres erőforrás és a Ford által tervezett és gyártott, könnyű és erős elektromotor együttese összesen 190 lóerővel és 210 Nm-rel hajtja a kerekeket - egy fokozatmentes automata sebességváltón keresztül. Mind emellé 5,9 literes városi átlagfogyasztás (EPA becslés), illetve 800 kilométeres hatótáv társul, miközben akár 900 kilogrammot is vontathat a Maverick, ami bőven elég egy quad szállításához. Az erősebb változat pedig már 1800 kilogrammot is vontathat, vagyis könnyedén megbirkózik két jetski vagy egy méretes lakókocsi súlyával. Viszont akik nagyobb teljesítményre vágynak, azoknak a 2.0 literes EcoBoost egységet javasolja a Ford, ennek 250 lóerős csúcsteljesítményét és 475 Nm-es nyomatékmaximumát egy 8 fokozatú automata sebességválót továbbítja a tengelyek felé. Az opcionális 4K Tow csomaggal felszerelt kivitelek vontató kapacitása meg is duplázható, és a 3600 kilogrammos érték már egy átlagos, 21 lábas hajó szállításához is elegendő.
Ugyanakkor az utastér nemcsak „okos” és stílusos, hanem tágas is: mindkét sorban kényelmes ülések és nagyvonalú helykínálat várja az utasokat. Ahogy Barb Whalen, az utastéri anyagokat és színeket kiválasztó csapat vezetője mesélte: „a mai pickup vásárlók letisztult, de nem fapados dolgokra vágynak, a Maverickben pedig minden részlet jól átgondolt és szépen kidolgozott. Azt akartuk, hogy az autó őszinte, strapabíró, megbízható, jól összeszerelt benyomást keltsen. A kabin kialakításának elsődleges szempontja a funkcionalitás, a célszerűség és az egyszerű tisztíthatóság volt, hogy ezzel is megkönnyítsük vásárlóink életét. Éppen ezért olyan egyedi textúrákat és anyagokat használunk, mint az átcsiszolt szénszál, ami egyszerre tartós és szép. A műszerfal kőhatású, mint egy rendkívül strapabíró munkalap. A színeket nagyon átgondoltan alkalmaztunk, funkcionális zónákat jelezve velük, és egy olyan teret alkotva, ahol kellemes érzés utazni.”
Természetesen hasonlóan fontos szempont volt a fejlesztés folyamán a biztonság is, ezáltal a legmodernebb vezetőtámogató berendezések is helyet kaptak a Maverick fedélzetén. A Ford Co-Pilot360™ technológia alapáron tartalmazza az Automatikus Vészfékezéssel kiegészített Ütközés Előtti Asszisztenst és az Automatikus Távfényvezérlést. A rendelhető tételek listáján szerepel a Stop&Go rendszerrel kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, a keresztirányú forgalomra is figyelmeztető Holttérfigyelő, a Sávközép technológia és a Vészhelyzeti Kikerülő Kormányzás is. Az szériafelszereltség része még az Üzemmódválasztó, amelyben Normal, Eco, Sport, Csúszós út és Vontatás beállítások könnyítik meg az autó használatát a legkülönfélébb körülmények között.
Ha a funkcionalitásról van szó, a Maverick szó szerint mindent visz, hiszen a különleges FLEXBED™ rendszer számtalan lehetőséget kínál a plató tökéletes kihasználásához. A FLEXBED rengeteg készen kapható rakományrendezési és szállítási megoldást magában foglal, de arra is van lehetőség, hogy a tulajdonosok kreatív módon, maguk döntsenek a raktér felosztásáról. Többek között könnyedén kialakíthatók külön tárolórekeszek, magasabb padlók, kerékpár- vagy kajakállványok, és ehhez egyszerűen csak egy szabványos 5x10 vagy 5x15 cm-es pallót kell becsúsztatni a plató belső oldalán kimélyített hornyokba. Mivel „az emberek állandóan megpiszkálták az autó kábelkötegeit, ha olyan dolgokat akartak használni, mint egy steklámpa vagy egy kompresszor”, Gaby Grajales villamosmérnök segített létrehozni egy olyan alapáras 12 voltos rendszert, melyet úgy vezetékeztek, hogy a csatlakozói mindkét oldalon hozzáférhetőek legyenek. Mindezen túl két 110 voltos, 400 watt teljesítményű csatlakozó is található a Maverickben (az egyik a platón, a másik a kabinban), amiről telefonok, laptopok, kisméretű televíziók, vezeték nélküli töltők vagy kisebb vezetékes szerszámok működtethetők (például egy dekopírfűrész). A plató oldalfalában beépített tárolópolc is megbújik, tökéletes rejtekhelyet nyújtva a vonóhorog vagy egy kompresszor elhelyezéséhez.
Az 1,37 méteres platón egyébként 680 kilogrammnyi teher szállítható, ez 37 darab 18 kilogrammos mulcsos zsák tömegének felel meg. A hossza amúgy a hátfal lehajtásával 1,8 méterre növelhető, s mivel a hátfal több pozícióban is rögzíthető. különösen hosszú és széles tárgyakat sem kell otthon hagyni. Ilyenkor a hátfalra és a kerékdobokra vízszintesen felfektethető 18 darab (amerikai szabványú) 122x244 cm-es, 2 cm vastag pozdorjalemez. A hátfal rögzítő bilincsei üvegnyitóként is használhatók, és az elem teherbírása 226 kg, vagyis többen is kényelmesen üldögélhetnek rajra.
A 2022-es Maverick forgalmazása ősszel kezdődik az USA-ban, az európai forgalmazását nem tervezi a Ford. Pedig ahogy Todd Eckert fogalmaz: „A Maverick látványosan rácáfol a pickupokkal kapcsolatos előítéletekre. Biztosak vagyunk benne, hogy sok olyan ember számára is vonzó lesz, akik még sosem gondoltak pickup vásárlásán.” További részletek itt olvashatok róla!