Csak gyűjtőknek - Aston Martin Valour
A Valour kizárólag azoknak szól, akik az igazán magával ragadó, zsigeri vezetési élményt keresik. S hogy az Aston Martin mennyire komolyan gondolja ezt?! Nos, mondjanak még egy 2023-as kiadású, V12-es erőforrással szerelt, kézi sebességváltós sportkocsit. Igen, az Aston Martin egy korszak lezárásaként, a vezetés aranykora előtt tisztelegve alkotta meg ezt a fantasztikus megjelenésű, purista gépet.
S mivel mindössze 110 autót gyártanak, az újdonság ritkasága szinte garantálja, hogy az összes példány a gyűjtők garázsának mélyén végezze, az autórajongók legnagyobb bánatára. Ehhez az igen különleges, ínycsiklandó technikai specifikációja is hozzájárulhat: a 715 lóerős, ikerturbós 5,2 literes V12 erőforrás mellé hatfokozatú sebességváltó társul…. az Aston Martin sem tagadja, hogy egy már letűnt korszak dicsőséges emlékére készítették így. Ugyanakkor fergeteges vezetési élményt ígér.
A Valour minden fokozatban hatalmas teljesítményt és majdhogynem korlátlan nyomatékot ígér – a csúcs 753 Nm -, a mechanikusan önzáró differenciálmű pedig tovább fokozza a pilóta és az autó közti szoros kapcsolatot. Persze, azért elektronikus kipörgésgátló és stabilizáló is vigyáz a Valour fékezhetetlen természetére. Így mindhárom – Sport, Sport+ és Track – vezetési üzemmódja gondosan hangolt gázreakciót, nyomatékkezelést és orgánumot kínál.
A Valour futóműve szintén egyedi: adaptív lengéscsillapítókkal, rugókkal és kanyarstabilizátorral felszerelve, melyeket kifejezetten a sportkupéhoz csiszoltak, valamint egyedi kerékösszetartási és -dőlési jellemzőkkel rendelkezik. A karosszéria és a padló szerkezetét több ponton megerősítették, a hátsó rugótornyokat kitámasztották és az üzemanyagtartály is extra merevítést kapott. Továbbá az új, közvetlen kormányrendszer távol tartja a nem kívánatos rezgéseket, hatásokat. Ezek biztosítják együttesen, hogy a Valour a következetes viselkedésével kellő magabiztossággal ruházza fel a vezetőjét. Mert az Aston Martin újdonsága elsősorban közúti autó, ami azt is jelenti a brit gyártó szerint, hogy a rugózási komfortot is figyelembe kell venni a sportos tulajdonságok mellett.
A Valour brutális ereje és az intenzív karaktere a külsejében is megmutatkozik. A széles kiállású, igencsak kigyúrt, merész és minden szögből összetéveszthetetlen karosszéria teljes egészében szénszálból készült, és az 1970-es évek ikonikus V8 Vantage stílusjegyeit ötvözi a kortárs dizájnnal. A motorháztető patkó alakú szellőnyílása és iker NACA-csatornái bőséges szellőzést biztosítanak az ikerturbós V12-es számára. A klasszikus hűtőrács középső részét alumínium csíkok határozzák meg, míg a két szélén karbon nyílások irányítják a levegőt a motor és a fékek felé. A kerek fényszórók pedig fenyegető tekintettel ruházzák fel a brit sportkupét.
Az utastérben is folytatódik az Aston Martin hagyományőrzése: a kétüléses pilótafülke mai szemmel nézve szokatlanul egyszerű, mégis csábító. Központi elem a kézi sebességváltó karja, melynek gombja lehet alumínium, titán, szénszál vagy diófa. Az anyaghasználat máshol is mesteri, igaz, a vásárlók teljesen a maguk ízléséhez igazíthatják a kabint. Választhatnak például hagyományos gyapjú tweed kárpitozást, melyet az 1959-ben Le Mans-győztes DBR1 üléshuzatai ihlették. Ha valami abszolút egyénire vágynak, akkor a Q by Aston Martin szolgáltatásait is igénybe vehetik a tulajdonosok.
A Valour gyártása 2023 harmadik negyedévében kezdődik meg Gaydonban, s az első szerencsés vevők már 2023 negyedik negyedévében megkaphatják a legújabb játékszerüket, mely olyan csodálatos gyűjtői darab, melyet muszáj meghajtani néha. További részletek az autosvilag.com-on.