Ferrari GTC4 Grand Edition
Afzal Kahn számos lenyűgöző megjelenésű, limitált vagy inkább egyedi, kézzel készült négykerekűért felelős. Most a Ferrari GTC4 Grand Edition tovább gyarapítja ezeknek a sorát.
A Ferrari GTC4 Grand Edition terveit még 2019-ben „vetették papírra”, majd a brit autóépítési hagyományok kiaknázásával született meg ez a kortalan olasz szépség, a Ferrari GTC4 Grand Edition. Afzal Kahn a projektet azzal indokolta, hogy „valami olyan kerestem, amit mindennapi szupersportkocsiként használhatok, csak épp négy üléssel. Az egyetlen autó, mely szóba jöhetett, az a shooting brake-ek stílusjegyeit mutató GTC4 Lusso volt. Csak az orra ne lett volna. Ezért meg akartam alkotni a saját víziómat, mely a Ferrari előtt tiszteleg. Ha kijönne a GTC4 faceliftes változata, azt hiszem, hogy így nézne ki.”
Ebből már kiderül, hogy elsősorban az autó orrát vették kezelésbe az angol dizájnerek, akiket az 1957-es Ferrari 250 Testa Rossa és a 2019-es Ferrari Monza SP2 ihletett meg. Nem vitás, hogy az új, nagyobb légbeömlő nyílással szabdalt első sárvédő zseniálisan mutat a Ferrarin, ahogy a kerek fényszórókat viselő, módosított hűtőrács is zseniális részlet. Az első fényszórók is kisebbek lettek. A fehér grafikával és sárga féknyergekkel „díszített” metálkék karosszériához remekül passzolna a Diamond Cut fantázianevű, elöl 20, hátul 21 colos, kovácsolt felnik, melyeken 255/35R20, illetve 315/31R21 méretű Continental ContiSportContact 5P gumiabroncsok feszülnek.
Afzal Kahn, akinek szenvedélye a kézi munkával történő karosszériaépítés, nem ejtett szót a hajtásláncról, így valószínűsíthető, hogy a GTC4 Grand Edition mozgatásáról a gyári 6,3 literes V12-es erőforrás gondoskodik. A 681 lóerős egység 3,4 másodperc alatt gyorsítja a négykerékhajtású sportkocsit 0-ról 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 335 km/h. Az autósvilág további híreiről itt olvashatnak.