2022. már 23.

Audi A6 Avant e-tron concept - A kapacitás bajnoka

írta: 21századiautósvilág
Audi A6 Avant e-tron concept - A kapacitás bajnoka

audia6avantetronconcept01.jpgA gyönyörű kombikat Avantnak hívják (vagy Sportwagonnak, de mivel ez a bemutató most az Audiról szól, maradjunk az előbbinél). A business-osztályban 1977 óta szereplő „kombi” 21. századi, tisztán elektromos koncepciója nem egyszerű formatervezési gyakorlat, hanem egy konkrét szériamodell „víziója. „Az Audi A6 Avant e-tron koncepcióval minden szempontból kézzelfogható betekintést nyújtunk az új PPE-technológiai platformunkon alapuló jövőbeli szériamodellekbe” - mondta Oliver Hoffmann, az Audi igazgatótanácsának technikai fejlesztésért felelős tagja. „Nem csak az Avant 45 éves sikertörténetének villamosításáról van szó. Az a legfőbb célunk, hogy műszaki tudásunkkal tegyük fel a pontot az i-re. Ez elsősorban a nagy teljesítményű 800 voltos technológiát, a 270 kW-os töltési kapacitást és az akár 700 kilométeres WLTP-hatótávolságot jelenti.”

audia6avantetronconcept09.jpg

Méretei alapján az Audi A6 Avant e-tron koncepció egyértelműen az előkelő kategóriát képviseli: 4,96 méter hosszú, 1,96 méter széles és 1,44 méter magas, ami megegyezik az Audi A6/A7 sorozat jelenlegi modelljeivel. Dinamikus arányai és elegáns vonalai, köztük a márkára jellemző Avant-hátsó, már első pillantásra nyilvánvalóvá teszik, hogy az újdonság egy szélcsatornában fogant. 0,24-as cW-értéke hétköznapi értelemben azt jelenti, hogy a tanulmányautónak minimális a légellenállása, ami alacsonyabb energiafogyasztást, ezáltal nagyobb hatótávot garantál. Ugyanakkor a nagyméretű, 22 colos kerekek, a rövid túlnyúlások, a lapos utastér és a dinamikus tetőív egyértelműen sportos, dinamikus arányokat kölcsönöznek az Avantnak. S mivel nincsenek szögletes élek, a domború és homorú felületek pedig megtörés nélkül váltják egymást, az A6 e-tron koncepció monolitikusnak tűnik, mintha egyetlen öntőformában készült volna – különösen oldalról nézve. A szemet gyönyörködtető quattro kerékjárati ívek hatásosan hangsúlyozzák a karosszéria szélességét, ugyanakkor szervesen illeszkednek a nyújtott karosszériába.

audia6avantetronconcept.jpg

Az Audi A6 e-tron concept a PPE – Premium Platform Electric – platformra épül, így teljes mértékben ki tudja aknázni a technológiában rejlő előnyöket. A jövő PPE-flottájának kulcsfontosságú eleme a tengelyek közötti akkumulátormodul, amely az Avantban körülbelül 100 kWh energiát tárol. Ám a PPE-s járművek akkumulátorának és tengelytávjának mérete állítható, így eltérő piaci szegmensekben való használatra is alkalmasak. Közös azonban bennük a meglehetősen hosszú tengelytáv és a nagyon rövid túlnyúlások aránya, ami a nagy kerekekkel együtt rendkívül dinamikus dizájnt és tágas utasteret eredményez. Sőt, a PPE-alap a quattro hajtásrendszert is támogatja: az első és a hátsó tengelyt is külön elektromos motor hajtja, amelyek elektronikus koordinációt alkalmazva biztosítják az összkerékhajtást igény szerint, és tökéletes egyensúlyt biztosítanak a menetdinamika és az energiahatékonyság között. Emellett az e-tron flottában lesznek minimális fogyasztásra és maximális hatótávolságra optimalizált alapváltozatok is - ebben az esetben a meghajtást egyetlen, a hátsó tengelyre szerelt elektromos motor biztosítja.

audia6avantetronconcept03.jpg

Az A6 Avant e-tron tanulmány két villanymotorja 350 kW összteljesítmény és 800 Nm nyomaték leadására képes. 800 voltos töltési technológiájával pedig az akkumulátorát akár 270 kW-tal, rendkívül rövid idő alatt lehet megtankolni a gyorstöltő-állomásokon. Mindössze tíz perc elegendő ahhoz, hogy 300 kilométernyi „üzemanyagot” vegyen fel, és kevesebb mint 25 perc alatt 5-ről 80 százalékra tölthető. Több mint 700 kilométeres hatótávja mellé nem mindennapi menetdinamika társul. Pontos adatokat ugyan nem adott meg az Audi, de még a hatékonyságra tervezett belépő szintű PPE modellek is kevesebb mint hét másodperc alatt gyorsulnak 100 km/h-ra. A csúcskategóriás, nagyteljesítményű kivitelekben pedig ez jóval négy másodperc alá is csökkenhet. A magabiztos menettulajdonságokból az elöl ötkaros, hátul többlengőkaros, adaptív lengéscsillapítókkal szerelt, légrugózású futómű is kiveszi a részét. Az Audi újdonságáról itt olvashatnak részletesebben.

Szólj hozzá