2021. nov 21.

Hyundai Seven Concept - Új fejezet

írta: 21századiautósvilág
Hyundai Seven Concept - Új fejezet

hyundaiseven07.jpgA 2019-ben bemutatott '45' és a 2020-as Prophecy tanulmányautók után érkező SEVEN új fejezetet nyit a Hyundai tisztán elektromos járműveket (BEV) tömörítő IONIQ almárkájának az életében: nemcsak előtérbe helyezi a vásárlók igényeit és elvárásait az iparági szokásoknak, de a dél-koreai márka azon elkötelezettségét is egyértelműen megtestesíti, hogy 2045-re elérje a karbonsemlegességet.

hyundaiseven13.jpg

A SEVEN koncepció a Hyundai kifejezetten akkumulátoros elektromos járművek számára fejlesztett elektromos globális moduláris platformjára (E-GMP) épül. Letisztult sziluettje eltér az átlagos szabadidő-autók formavilágától: a motorházfedél alacsonyan húzódó belépő éle, az egyetlen folytonos, kecses vonalban végigfutó tetőlemez és a nyújtott tengelytáv egyértelműen szakít a belső égésű motorral hajtott SUV-ok közhelyes megjelenésével. Minimalista dizájnja éles kontrasztot alkot az erőt sugárzó, tekintély parancsoló, robusztus kiállásával. A SEVEN megjelenésében még a keréktárcsáknak is fontos szerep jut, melyek aktív légcsappantyúi annak függvényében nyílnak vagy záródnak, hogy éppen a fékek hűtésére vagy csekély légellenállásra van-e szükség. Emellett az éjszaka sötétjében is könnyen felismerhető a parametrikus pixel fényszóróiról, melyek indításkor üdvözlő fényfutammal köszöntik a vezetőt.

hyundaiseven20.jpg

A SEVEN belső terének innovatív kialakítása során az volt a legfontosabb szempont, hogy az utasok minden korábbinál nagyobb szabadságot élvezhessenek. Mivel a tervezők a kerekeket a karosszéria végpontjaihoz tolták, a SUEV tengelytávja eléri a 3,2 métert, ráadásul a sík padló miatt sokkal lendületesebb, természetesebb a kialakítás is. A B-oszlop nélküli, két irányban nyíló oldalajtókon keresztül teljes pompájában tárul fel a hatalmas, hívogató kabin. Akár egy prémium klubhelyiség.

hyundaiseven26.jpg

Mivel a SEVEN a Hyundai autonóm mobilitásról alkotott elképzeléseit is elénk tárja, a pilótaülésben kapott helyet a jármű irányítására szolgála kar, mely használaton kívül eltűnik. A szokásos vezetői kezelőszerveket nélkülöző környezetben a különösen keskeny kialakítású műszerfal és az integrált monitorok ugyancsak hozzájárulnak a klubszoba-hangulathoz. Az üléselrendezés sem átlagos: forgófotelek és sarokkanapé várják az utasokat, s attól is függ a berendezés, hogy a sofőr irányítja-e a gépkocsit, vagy autonóm üzemmódban közlekedik éppen.

hyundaiseven17.jpg

A rugalmasan alakítható bendő mellett számos olyan fedélzeti eszköz is az utasok igényeit szolgálja, melyek testre szabhatók. Többek között „univerzális sziget” padlókonzollal, különleges kialakítású háztartási eszközökkel – minihűtő és a cipőket felfrissítő tároló -, valamint multifunkciós Smart Hub intelligens központi grafikus kezelőfelülettel van felszerelve a SEVEN. Az utastér fölé pedig egy panoráma kijelző borul amin a bennülők ízlésének megfelelő tartalmak jeleníthetők meg. Így az első üléseket a hátsó kanapéval összeforgatva, az oldalajtókból áradó hangulatfénnyel körülölelve igazán minőségi idő is eltölthető az autóban.

hyundaiseven27.jpg

Mindezen túl a SEVEN környezetbarát anyagokat használ és olyan kategóriaelső higiéniai funkciókat kínál, mint a higiénikus légáramoltatási rendszer, vagy az UVC sterilizálás. Például a külső felületeit bio-festékkel kezelték, míg a belsejében újrahasznosított, illetve megújuló anyagokkal rejtőznek. Ezek között említést érdemel az ásványi gipszborítás, a bambuszfa és -szőnyeg, a biogyanta és a festékanyagok. A légáramoltatási rendszert az utasszállító repülőgépek kifinomult légáramlás-szabályozó technológiája ihlette. Függőleges üzemmódban a rendszer a tetősíneken kialakított beömlőkön keresztül szívja be a levegőt, amely aztán felülről lefelé áramlik, hogy aztán a hátsó kerekek mögötti, külső nyíláson keresztül távozzon. Vízszintes üzemmódban a keskeny műszerfaltól áramlik a hátsó kivezető nyílások felé a levegő.

hyundaiseven10.jpg

A sokoldalú E-GMP platformnak hála, a SEVEN kiemelkedő hatótávolságot és ultra gyors tölthetőséget biztosít. A SEVEN akkumulátorcsomagja valós körülmények között, 350 kW-os villámtöltő alkalmazásával mintegy 20 perc alatt tölthető 10-ről 80 százalékra. A tanulmányautó elméleti hatótávolsága meghaladja a 480 kilométert. További érdekességek és képek a kategóriateremtő Hyundairól az autosvilag.com honlapon olvasható.

 

Szólj hozzá