2022. már 04.

DS E-TENSE PERFORMANCE - Kísérlet

írta: 21századiautósvilág
DS E-TENSE PERFORMANCE - Kísérlet

dse-tenseperformance.jpgA DS E-TENSE PERFORMANCE egy olyan nagyteljesítményű kísérleti autó, mely a francia luxusmárka jövőbeli modelljeinek fejlesztését szolgálja, egyúttal előre vetíti azok stílusát, különös tekintettel a frontrészre. Lássuk!

dse-tenseperformance04.jpg

2014-es létrejötte óta a DS Automobiles stratégiájának központi eleme az elektrifikáció, a Formula E-ben szerzett tapasztalataira támaszkodva egyértelműen a fenntartható mobilitás irányában koncentrálja kutatási és fejlesztési tevékenységét. Nem véletlen, hogy 2019-től a teljes palettája elérhető tölthető hibrid vagy elektromos változatban, 2024-től pedig kizárólag tisztán elektromos modelleket fog bemutatni. A DS PERFORMANCE versenydivízió most egy olyan prototípussal állt elő, mely tesztelhetővé teszi a jövő, innovatív megoldásait. „Ez egy olyan laboratórium, amely lehetővé teszi a részegységek viselkedésének elemzését, azok előkészítését a szériagyártásra. Olyan megoldásokat keresünk, amelyekkel csökkenthetők a költségek, könnyebbé válik a gyártás, és amelyek szériamodellekben is alkalmazhatóak. A következő generációjú E-TENSE modellekben találkozni fogunk ezekkel a fejlesztésekkel” – mutatta be az újdonságot Thomas Chevaucher, DS PERFORMANCE igazgató.

dse-tenseperformance02.jpg

A karbonvázas DS E-TENSE PERFORMANCE futóműve egyenesen a Formula E-ből származik: a felfüggesztés geometriája a lehető legjobb tapadást teszi lehetővé hepehupás úton vagy versenypályán egyaránt- függetlenül az időjárási körülményektől. Hajtáslánca pedig két elektromos motort tartalmaz, 600 kW összteljesítménnyel (elöl 250 kW, hátul 350 kW). Ez 815 lóerőnek felel meg, amihez 8000 Nm-nyi nyomaték társul. A hihetetlen, 600 kW-os visszatöltésnek hála, a DS E-TENSE PERFORMANCE a lehető legjobban használja fel az energiát, s ugyan hagyományos tárcsás/fékbetétes fékrendszerrel is rendelkezik, a legtöbb esetben a visszatáplálás önmagában elég a lassuláshoz és megálláshoz.

dse-tenseperformance01.jpg

Az autó másik kulcseleme a hátul középen, karbon-alumínium kompozit házban elhelyezett akkumulátor. A versenysport által inspirált energiatároló egység fejlesztésében a TotalEnergies és a leányvállalata, a Saft is részt vett, s az innovatív kémia és a cellák immerzív hűtési rendszere szakítást jelent a jelenlegi technológiákkal. A 600 kW teljesítményű gyorsítási és visszanyerési fázisokat biztosító akkumulátor teljesen új „utakra” tereli a jövő elektromos szériaautóit.

dse-tenseperformance05.jpg

Emellett a DS DESIGN STUDIO PARIS számára is kísérleti terepet biztosított a DS E-TENSE PERFORMANCE. Az újdonság frontrészén a hűtőrács helyére egy új „kifejezési felület” költözött. A DS AERO SPORT LOUNGE tanulmányon is látott vitrinszerű megoldás nemcsak a háromdimenziós hatású logót foglalja magában, hanem különleges üdvözlő animációval köszönti a „tulajdonosát”. A 800 LED-ből álló fényforrások kifinomult stílusúak, a hagyományos fényszórók helyére viszont két kamera került, hasznos adatokat biztosítva a guruló laborról.

dse-tenseperformance11.jpg

Az aerodinamikus sziluettet „bogárpáncél-hatású” interferenciális fényezés teszi még érdekesebbé, hiszen a külső körülmények és a látószög függvényében változik az érzékelt szín, valamint erős kontrasztot alkot a fényes fekete felületekkel. A tökéletes összképhez a 21 colos aerodinamikus keréktárcsák is hozzájárulnak. Folytatás az autosvilag.com honlapon.

 

Szólj hozzá