2023. júl 19.

Egy rendíthetetlen pilóta előtt tiszteleg a Battista Edizione Nino Farina

írta: 21századiautósvilág
Egy rendíthetetlen pilóta előtt tiszteleg a Battista Edizione Nino Farina

pininfarina_battista_edizione_nino_farina_09.jpgAz Automobili Pininfarina legújabb, látványos alkotását családi örökség ihlette: a Battista Edizione Nino Farina limitált széria tervezői ezúttal az autósport egyik legendája, a Forma-1 első világbajnoka, a cégalapító Battista „Pinin” Farina unokaöccsének, Nino Farina kiváló versenyzői vénája és rettenthetetlen egyénisége előtt tisztelegtek. Mindössze 5 példány készül a testreszabott külsejű és belsejű Battista második „dizájn kiadásból”, a torinói születésű Nino Farina karrierjének öt kiemelkedő sikerére, mérföldkövére emlékezve.

"Ügyfeleink a ritkaságot, az exkluzivitást és a kivételes minőséget várják, mely egyet jelent a Pininfarina egyedi karosszériaépítő dizájnjával. A Battista Edizione Nino Farina mindezeket az elemeket ötvözi az Olaszországban valaha készült legerősebb autó teljesítményével. Képzeletünkben Nino arról álmodott volna, hogy Battista nagybátyjával együtt vezeti az autót és a határokat feszegeti. Ahogy minden versenyzése során tette" - mondta Paolo Dellachà, az Automobili Pininfarina vezérigazgatója az újdonságról.

pininfarina_battista_edizione_nino_farina_02.jpg

Battista ’Pinin’Farina volt a híres Carrozzeria Pininfarina alapítója, egyúttal ő a névadója az Automobili Pininfarina első járművének, tiszteletben tartva azt az álmát, hogy egy nap egy Pininfarina márkájú autó száguldjon az utakon. És Nino Farina nagybátyjaként ő volt a felelős azért, hogy fellobbantotta a leendő világbajnok motorsport iránti szenvedélyét. Battista vitte el először a 16 éves Ninót élete első versenyére, hogy aztán az 1930-as években számos futamon és bajnokságban rajthoz álljon szerte Olaszországban. Majd 1950-ben részt vett az FIA által hivatalosan szervezett első Grand Prixen, ami a mai Forma-1-es világbajnokságnak felel meg. S rögtön az első évben megnyerte a brit, a svájci és az olasz versenyt, ezzel megszerezve az összesített világbajnoki címet. Nem véletlen, hogy rettenthetetlen vezetési stílusa és a sport iránti szenvedélye miatt nagy tiszteletnek örvendett társai között is.

pininfarina_battista_edizione_nino_farina_17.jpg

A Battista Edizione Nino Farinákat olyan finom részletek különböztetik meg egymástól, hogy minden ügyfél egyedi példányt kapjon, mint a feketére eloxált alumínium táblák, melyek Nino Farina életének más és más mérföldkövére emlékeztetnek: Nino születési idejére és helyére (1906, Torino); első Forma-1-es pole pozíciójára és győzelmére az 1950-es Brit Nagydíjon; második győzelmére az 1950-es Svájci Nagydíjon; A harmadik és egyben utolsó győzelmére az 1950-es Olasz Nagydíjon; valamint az 1950-es világbajnoki címére.

pininfarina_battista_edizione_nino_farina_04.jpg

A Battista Edizione Nino Farina utastere kéttónusú kárpitozást kapott, például a fenntartható luxus kivitelű bőrrel bevont vezetőülés fekete, az Alcantarával burkolt utasülés viszont bézs. Mindkettőben megjelenik viszont Nino Farina neve, ám míg a vezető fejtámláját babérkoszorú és rajtszám díszíti, addig az anyósét piros színű Pininfarina logó. A biztonsági övek Iconica Blu színűek, a középkonzolon és az üléseken pedig bézs és piros kontrasztvarrás fut végig. Még a kormányon is feltűnik egy Nino Farina nevét „viselő” szálcsiszolt alumínium plakett.

pininfarina_battista_edizione_nino_farina_03.jpg

Akárcsak a Battista és a Battista Anniversario különkiadás, az Edizione Nino Farina mozgatásáról is egy csúcstechnológiás, rekordteljesítményt nyújtó hajtáslánc gondoskodik. Az erős, de könnyű szénszálas házba rejtett 120 kWh-s lítium-ion akkumulátorához négy független, nagy teljesítményű villanymotor kapcsolódik, 1900 lóerős teljesítménnyel. Mindegyik egy-egy kerék hajtását biztosítja, munkájukat menetstabilizáló, szoftveres differenciálmű és Full Torque Vectoring nyomatékelosztó hangolja össze. A pilóták korábban soha nem látott módon személyre szabhatják az erőátvitelt és a kezelési tulajdonságokat, nem véletlen, hogy az elektromos hyper GT menettulajdonságai elképesztőek. 0-ról 60 mph-ra 1,79, 0-ról 100 km/h-ra 1,86, 0-ról 120 mph-ra 4,49, 0-ról 200 km/h-ra pedig 4,75 másodperc alatt gyorsul a Battista. Az ötféle - Calma, Pura, Energica, Furiosa and Carattere - vezetési módot kínáló sportkocsi végsebessége 350 km/h, hatótávja pedig elérheti a 476 kilométert, illetve 300 mérföldet.

További részletek az alábbi linken olvashatók:

https://autosvilag.com/index.php/blog/pininfarina-battista-edizione-nino-farina-egy-rendithetetlen-pilota-emlekere

Szólj hozzá