2021. ápr 21.

BMW M3 & M4 Coupe Competition xDrive 2021 – Így sem rossz

írta: 21századiautósvilág
BMW M3 & M4 Coupe Competition xDrive 2021 – Így sem rossz

bmwm3_m4competitionxdrive2021d.jpg

Az M xDrive intelligens összkerék-hajtással felvértezett M3 Competition és M4 Coupé Competition még a hátsókerekes változatoknál is izgalmasabb élményt nyújt. Ahogy a BMW fogalmaz: "Még több hajtott kerék, még nagyobb teljesítmény, még intenzívebb BMW M-élmény." Következzenek a részletek!

Néhány hónappal a prémium középkategória bajor sportautó-párosának premierje után egy új hajtáslánc-változatról is lerántja a leplet a BMW: az M3 és az M4 palettáján is bemutatkozik a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás. Az újdonságok soros hathengeres benzinmotorjának 375 kW / 510 lóerő maximális teljesítményét egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó továbbítja 4WD rendszer felé, amely a motor erejét minden vezetési szituációban az agilitás, az iránystabilitás, a tapadás és a versenypályás menetdinamika növelése szerint osztja el az első és a hátsó kerekek között.

bmwm3competitionxdrive2021a.jpg

A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás típus-specifikus hangolású vezérlőrendszere a klasszikus hátsókerék-meghajtás mosolyfakasztó alternatíváját kínálja. A technológiával szorosan együttműködő aktív M differenciálmű a vezetési szituáció függvényében 0-100 százalék közötti arányban képes elosztani a forgatónyomatékot a két hátsó kerék között, ezzel garantálva, hogy a motorerő még határon autózva és laza tapadási viszonyok közepette is veszteségek nélkül jusson át az úttestre.

bmwm3_m4competitionxdrive2021.jpg

Alapesetben a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás klasszikus „hátsókerekesként” funkcionál, vagyis normál útviszonyok és vezetési körülmények közepette a motor csak a hátsó kerekeket hajtja. Az elsők csak akkor kapcsolódnak be a hajtásba, ha szükséges.

bmwm4coupecompetitionxdrive2021e.jpg

A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű egysége nem csupán jobb tapadást, nagyobb menetstabilitást, sportosabb agilitást és intenzívebb menetdinamikát, de minden korábbinál letaglózóbb gyorsulást is biztosít. Az M3 Competition limuzinnak és az M4 Competition Coupé-nak egyaránt csupán 3,5 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből felgyorsuljon 100 km/órás sebességre, amely 0,4 szekundummal múlja felül a hátsókerekes kivitelek nulla-százas értékeit. Elöl mindkettő 19, hátul 20 colos könnyűfém felniket visel, a Jet Black árnyalatú, ikerküllő-dizájnú kovácsolt M felniken elöl 275/35 R19, hátul pedig 285/30 R20 méretű gumiabroncsok feszülnek.

bmwm3_m4competitionxdrive2021dzs.jpg

A lélegzetelállító menetdinamika érdekében a mérnökök újratervezték a kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított első kerékfelfüggesztést, valamint típus-specifikus elsőtengely-geometriát és kormánymű-áttételezést állítottak be. Emellett a motorolaj-ellátást is a négy hajtott kerék következtében fellépő menetdinamikai adottságokhoz optimalizálták. Hogy a pilóta milyen karakterisztikák, menetüzemmódok közül választhat, arról itt olvashatnak részletesebben.

Szólj hozzá