2022. már 25.

Honda Civic e:HEV 2022 - Nem VTEC, hanem e:HEV

írta: 21századiautósvilág
Honda Civic e:HEV 2022 - Nem VTEC, hanem e:HEV

hondacivicehev2022gy.jpgA Civic 1972-ben jelent meg a Honda választékában, és azóta is a vásárlók egyik kedvence. Erről tanúskodik, hogy az elmúlt közel fél évszázadban 27,5 millió Civic kelt el és 170 országban értékesítették a típust.

hondacivicehev2022b.jpg

A Honda formatervezői ugyan tartották magukat a japán márka által vallott és évtizedek óta meghatározó „Ember a gép előtt” (Man Maximum, Machine Minimum) vezérelvhez, ám az új hibrid Civic megálmodásakor progresszív és ámulatba ejtő megjelenésre törekedtek. Így született meg az elegáns, egyben sportos kocsiszekrény, melynek fontos sajátossága a korábbinál 25 milliméterrel alacsonyabb gépház és a jelentősen megnövekedett üvegfelületek. Utóbbiaknak hála még tágasabbnak érezni az utasteret, hiszen minden eddiginél több fény áramlik be. Eközben a letisztult, zavaró részletekről mentes felületek és az erőteljes vonalak, valamint a mélyebb övvonal által meghatározott karosszéria kifinomult és magabiztos hatást kelt.

hondacivicehev2022h.jpg

Miként a felmenők, úgy a 11. generáció is afféle „minden célra alkalmas ferdehátú”, viszont jóval tágasabb és praktikusabb a múltbéli modellváltozatoknál. A 35 milliméterrel megnyújtott tengelytáv révén nagyobb és komfortosabb belsőt alakíthattak ki a tervezők, ráadásul az útfekvést és az egyenesfutást is sikerült magasabb szintre emelni. Jelentős módosítás még, hogy a Civic-története során most először műgyantából készül a csomagtér-ajtó, ami 20 százalékkal csökkentette a fedél súlyát. Ezáltal még könnyebb zárni és nyitni, s a Honda teljes tömege is kevesebb lett.

hondacivicehev2022.jpg 

A kabinban a vízszintes elrendezésű műszerfal miatt még szellősebbnek érezni a teret, egyszersmind a széles látómezőhöz és a légies, nyitott érzethez is hozzájárul. Az utasokat kellemes tapintású, minőségi anyagok várják, feltűnő például a fémből készülő, méhsejtrácsos légbeömlő, ami a teljes műszerfalon végigfut. További pozitívum, hogy az Advance felszereltségi szintű kivitelnél 10,2 colos képátlójú, HD-felbontású, folyadékkristályos kijelző segíti a vezetőt, még egyszerűbbé téve a Civic e:HEV használatát. Ez utóbbit szolgálja az új Civic-hez kínált, ösztönösen kezelhető infotainment rendszer is. A központi érintőképernyő immáron 9 colos, és némiképp feljebb került, hogy gyorsabban rápillanthasson a sofőr. A vezeték nélküli csatlakozási lehetőséget is felkínáló rendszer természetesen az Apple Carplay® és az Android Auto™ alkalmazást sem nélkülözi, és hogy a hifirendszer is a legmagasabb színvonalat nyújtsa, az Elegance és a Sport változatban 8 db, a Bose rendszerrel kínált Advance verzióban pedig 12 db hangszórón szólalhatnak meg a kedvenc muzsikák.

hondacivicehev2022g.jpg

Az új Civic mozgatásáról a már bizonyított e:HEV rendszer legfejlettebb változata gondoskodik. Ennek lelke egy 2,0 literes, benzines, közvetlen befecskendezésű i-VTEC erőforrás, ehhez társul a kis méretű, ámde nagy teljesítményű villanymotor és a generátor, valamint a 72 cellás, lítium-ion akkumulátor. Az összteljesítmény 184 lóerő, a legnagyobb forgatónyomaték pedig 315 Nm. Hibrid üzemmódban a benzines erőforrás és a villanymotor együtt mozgatja az autót. A működést új, kompakt Teljesítményszabályozó Egység vezérli, ami éppúgy a gépház alá került, mint a hajtáslánc többi összetevője. Ezzel szemben – az eddig használtnál jóval kisebb, könnyebb és nagyobb energiasűrűségű – Intelligens Energiaegységet a hátsó ülések alá helyezték, így a súlyelosztás optimális. A rendszer észrevétlenül és automatikusan kapcsol az elektromos, hibrid és belső égésű/benzines (EV, Hybrid és Engine) üzemmódok között, a pilótának csupán élveznie kell az autózást. Az erőforrás, a váltó és a műszeregység működését egyaránt szabályozó menetüzemmódokról (Eco, Normal, Sport és egyéni) viszont maga a sofőr dönthet. Az e:HEV központi eleme még egy fix áttételű erőátviteli egység is, a fejlesztők alapvető célja pedig az volt, hogy a Civic CO2-kibocsátása maradjon 110 g/km alatt, valamint a kombinált fogyasztása ne haladja meg az 5,0 l/100 km-t - WLTP szabvány szerint. További részletek itt olvashatók az új Honda Civicről.

Szólj hozzá