Škoda FABIA 2021 - A negyedik generáció
A kisautók szegmensében szerzett 22 évnyi tapasztalatát kamatoztatja a ŠKODA a FABIA negyedik generációjába: Hagyományos erényekkel, ám az elődjénél jóval tágasabb utastérrel, magasabb szintű komforttal és számos új biztonsági és vezetéstámogató rendszerrel érkezik a cseh újdonság. Következnek a részletek!
„A FABIA már több mint húsz éve modellportfóliónk alapvető tagja és szinte minden más sorozatnál jobban képviseli márkánk alapértékeit. Új generációjában minden adottsággal rendelkezik ahhoz, hogy töretlenül folytathassa elődei sikereit: nagyobb helyet kínál vetélytársainál, emellett tökéletes connectivity-választék, új vezetői segédrendszerek és érzelemdús formavilág jellemzi, azaz mindennel szolgál, ami csak kell – és egy kicsit többel is” – mutatta be az újdonságot Thomas Schäfer, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke.
Mindennek az alapja, hogy a negyedik generáció már a Volkswagen Csoport MQB-A0 moduláris keresztmotoros platformjára épül, melynek alkalmazásával a külső és a belső méretek egyaránt növekedtek. Közvetlen elődjénél a FABIA 111 milliméterrel hosszabb és tengelytávja is jelentősen, egészen pontosan 94 milliméterrel megnyúlt, vagyis most 2564 milliméteres. Az 1780 milliméteres szélesség 48 milliméter pluszt jelent, miközben a kisautó tömege szinte változatlan maradt.
Új arányainak és dizájnjának köszönhetően pedig sokkal felnőttebb hatást kelt az új FABIA, első pillantásra is a modern életstílus megtestesítője. Szoborszerűen plasztikus vonalvezetése és a ŠKODA jellegzetes kristályhatású struktúráival kialakított, LED-technikájú világítóegységei különösen moderné varázsolják a cseh újdonság karakterét, olyan rafinált stíluselemekkel megspékelve, mint az első ajtók cseh zászló háromszögmotívumát stilizáló motívuma. Az éles metszésű első lámpákban akár teljes LED-technológia is dolgozhat, méh intenzívebb tompított és távolsági fénnyel, illetve kanyarvilágítással és kanyarodófénnyel.
A 2564 milliméteres tengelytáv értelemszerűen még több helyet biztosít a bennülőknek, mindemellett a belső kialakítás is fokozza az eleve jó térérzetet. Például a szimmetrikus felépítésű műszerfal szabadon álló központi képernyője és a vízszintes dekorbetétek a kabin szélességét hangsúlyozzák. Utóbbiak felszereltségtől függően – a réztónusú és szürke díszvarásokkal egyetemben – új színeket hoznak a FABIA belsejébe, de a műszerfal első részét borító szövetkárpitozás, a nagyméretű, kerek légbefúvó nyílások és a krómozott kilincsek is új stíluselemek. A kellemes atmoszférához a piros vagy fehér, LED-es hangulatvilágítás is hozzájárul. Kívánságra bőrbevonatú, multifunkciós vagy háromküllős sportkormány is rendelhető, opcióként a DSG sebességváltó kapcsolóbillentyűkkel kiegészítve. A volán fűtése éppúgy első alkalommal szerepel a választékban, mint a biztonságot télen is zavartalan kilátással szolgáló fűthető szélvédő.
Szintén először rendelhető a FABIA 10,25 colos digitális műszeregységgel, melynek kijelzőjét a vezető egyénileg konfigurálhatja. Az analóg körműszerek stílusát képviselő Classic nézet helyett Modern, Reduced és Extended elrendezések is beállíthatók, sőt, az opcionális Dinamika-csomag részeként Sport nézet is választható. Alapkivitelben azonban a városi Škoda analóg műszeregységgel és 3,5 colos információs kijelzővel készül. Újdonság még a kétzónás Climatronic légkondicionáló is, s akár 9,2 colos képernyővel működő infotainment rendszer is szerepel az extralistán. Beépített eSIM-kártyájával a városi kiskocsi állandó internetkapcsolattal rendelkezhet, s az internetes rádióvételt, a ŠKODA Connect széleskörű mobil online-szolgáltatások és új infotainment-alkalmazások igénybevételét is lehetővé teszi. Az okostelefonok a Wireless SmartLink technikáján keresztül vezeték nélkül csatlakoztathatók a gépkocsihoz, a Phone Box rekeszében pedig induktív módon tölthetők. A csúcs Amundsen-rendszer mozdulatokkal is vezérelhető és a Laura digitális asszisztens is rendelkezésre áll.
A negyedik generációs Škoda FABIA motorválasztéka is bőségesebb a felmenőjénél: az EVO generáció öt tagja kivétel nélkül megfelel a szigorú Euro 6d kipufogógáz-szabvány előírásoknak, teljesítménypalettájuk pedig 48 kW (65 LE) és 110 kW (150 LE) között húzódik. A négyhengeres, 110 kW (150 LE) teljesítményű 1.5 TSI csúcsegység Aktív hengermenedzsment (Active Cylinder Technology ACT) technikával csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátást. Az alapkivitel 40 literes üzemanyagtartálya helyett opcióként megvásárolható 50 literes tartállyal a háromhengeres motorok akár 900 kilométer feletti hatótávot is elérhetnek – méghozzá WLTP-ciklus szerint.
Az új Simply Clever megoldásokról és fejlett vezetéstámogató asszisztensekről itt olvashat bővebben.
„A ŠKODA immár 22 éves sikertörténetét írja FABIA sorozatával, amely kompakt méretei mellett nyújtott bőséges térkínálata, egyaránt színvonalas biztonsága, gazdaságossága és funkcionalitása, valamint kiváló ár/érték-aránya vonzó kombinációjának köszönhetően komoly rajongótábort alakított ki magának. A kezdő autóvezetőktől az idősebbekig, az egyedülállóktól a családokig, ügyfelek igen széles körét szólítja meg. A FABIA új, negyedik generációja érzelmekben gazdag formavilággal és még tágasabb térkínálattal egészíti ki népszerű belépőmodellünk jól bevált erényeit – így sikerrel bővíthetjük még tovább vásárlói célcsoportunkat” – foglalta össze Martin Jahn, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja az új FABIA lényegét.