2021. máj 29.

Jeep Wrangler 4xe 2021 - A legújabb kaland hőse

írta: 21századiautósvilág
Jeep Wrangler 4xe 2021 - A legújabb kaland hőse

jeepwrangler4xe25.jpgA legelső Jeep, a legendás Willys MA/MB 1941-benn megmutatta a világnak, hogy megfelelő járművel bármilyen terep leküzdhető. A Wrangler ennek a hagyatéknak a letéteményese, s az új, villamosított hajtásláncú 4xe kivitel ismét megerősíti a szabadság fogalmát, lehetővé téve a tulajdonosoknak, hogy bárhová eljussanak, immár a korlátozott behajtási övezeteket is beleértve. Egyúttal fontos lépést tesz a fenntartható, tudatos jövő irányába, rávilágítva arra, hogy a terepjárás igenis összeegyeztethető a környezet védelmével, a takarékossággal, az elektromos hatékonysággal. Ráadásul eközben hiánytalanul nyújtja a Wranglerre mindig is jellemző, nyitható tetős szabadságot.

A Wrangler 4xe plug-in hibrid hajtáslánca két villanymotor/generátor egységből, egy nagyfeszültségű akkumulátorcsomagból, egy ultramodern, 2,0 literes turbófeltöltéses erőforrásból, valamint a jól ismert nyolcfokozatú TorqueFlite automata sebességváltóból áll. A benzines egység és az elektromos motorok kombinációjából adódó, nagyobb teljesítmény és a késlekedés nélkül jelentkező, nagy forgatónyomaték még jobb terepalkalmassággal ruházza fel az autót, és a legtechnikásabb környezetben is megállíthatatlanná teszi az offroad-bajnokot. Ráadásul a menetteljesítményei is javultak: a 380 lóerős maximális rendszerteljesítménynek és a 637 Nm-es kombinált csúcsnyomatéknak hála, az új Wrangler 4xe 6,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra.

 jeepwrangler4xe.jpg

Emellett tisztán elektromos üzemben is képes összkerékhajtással közlekedni. Ez új szintre emeli a modell terepalkalmasságát: nemcsak soha nem látott pontosságú kissebességű manőverezési képességekkel nyújt a legenda, hanem zajtalanul természetjárást is garantál egyben. Egyébként a konnektorról is tölthető hybrid Wrangler a városi WLTP ciklus szerint több mint 50 kilométert képes megtenni tisztán elektromos üzemben, így tökéletes választás a mindennapi belvárosi közlekedéshez. A 7,4 kWh-os kapacitású akkumulátora pedig nem egészen három óra alatt teljesen feltölthető. A töltés időzíthető, illetve a beállítható mértékű fékenergia-visszanyerés funkciónak köszönhetően menet közben is növelhető az akkumulátor töltöttségi szintje. A 4xe hajtástechnológia azonban nem csupán a fenntarthatóság és a takarékos üzem záloga (a Wrangler 4xe átlagos üzemanyag-fogyasztása hibrid üzemben hozzávetőlegesen 3,5 l/100km, míg a WLTP szerinti CO2-kibocsátása csaknem 70 százalékkal alacsonyabb, mint a benzinmotorosé), de egyszerű és kifejezetten élvezetes vezethetőséget is biztosít.

jeepwrangler4xe41.jpg

Mindemellett a Wrangler megőrizte az egyedülálló ‘Trail-Rated’ minősítést lehetővé tevő műszaki tartalmat. Ez felszereltségi szinttől függően olyan technológiákat foglal magában, mint a kétféle, fejlett 4x4-es rendszer, az aktív, kapcsolható és állandó rendszerek (Selec-Trac vagy Rock Trac), az új generációs Dana hidak, az elektromosan kapcsolható Tru-Lock első és hátsó differenciálzár, a Trac-Lok részlegesen önzáró differenciálmű, vagy az elektronikusan oldható elülső kanyarstabilizátor. További részletekért kattintson ide.

jeepwrangler4xe17.jpg

Szólj hozzá

terepjáró Jeep PHEV hajtáslánc plug-in hybrid Jeep Wrangler 4xe