Renault Arkana 2021 - SUV-Coupé, de nem prémium
A SUV Coupék szegmense eddig a prémium márkák terepe volt. Ám a Renault fittyet hány a piaci szokásoknak, s a merész formájú, hibrid technológiájú Arkanával oda merészkedik, ahol „univerzális” gyártó még nem járt.
SUV-Coupé, de nem prémium, utóbbi azonban a megjelenésén egyáltalán nem látszik meg. Miközben nagy hasmagasságával (200 milliméter), megemelt, izmos övvonalával tökéletesen illeszkedik a szabadidő-autók és terepjárók világába, addig a kupésan ívelő tető- és ablakvonal karcsúvá és agilissá varázsolja az Arkanát. Szemből természetesen a hűtőrács közepén elhelyezett nagy Renault-logó azonnal beazonosíthatóvá teszi az újdonságot, akárcsak az ikonikus C-alakú full LED technológiájú fényszórók. Eközben a króm díszítő elemek eleganciát és kifinomultságot kölcsönöznek az autó megjelenésének. A 4568 milliméter hosszú, 1571 milliméter magas Arkanát hátulról is könnyű felismerni, hiszen a teljes szélességén végigfutó fényszórók abszolút illeszkednek a Renault mai formanyelvébe. A nagy 690 milliméteres átmérőjű kerekek szintén hozzájárulnak a dinamikus profiljához, ahogy az R.S. Line verzió is a sportos karakterre épít. Utóbbi többek között Vérnarancs fényezéssel, Forma-1 ihletésű lökhárítóval, Silverstone felnikkel, krómozott kipufogóvégekkel és sötétebb alvázvédő burkolattal büszkélkedhet. Az opciós DEKOR csomaggal még dögösebb, ilyenkor a karosszéria színére fújt lökhárítók és alsó ajtóvédő mellé fekete gyémánt tető és fényes fekete hátsó spoiler társul.
Az utastérben is számos részlet megkülönbözteti az alapváltozatoktól, így például karbon hatású műszerfalnak és ajtóbetéteknek, fekete tetőkárpitnak, vörös öltéssekkel díszített perforált bőr kormánynak, valamint bőrrel és alcantarával burkolt üléseknek örülhetnek az R.S. Line tulajdonosok. Ami viszont minden Arkana sajátossága, az a 4,2, 7 vagy 10,2 colos digitális műszeregység, a 7 vagy 9,3 colos multimédiás kijelző, valamint a rengeteg tárolókapacitással és okosmegoldással rendelkező középkonzol. Természetesen a kényelem is hozza a francia márkától elvárt szintet, a tágas hátsó lábtér mellé azonban nyilván kevesebb hely jut a fejeknek - SUV-Coupéről lévén szó. A magasabb karosszéria, illetve üléspozíció fokozott komfortot és biztonságot ígér, miközben az automata légkondicionálónak egy légtisztító berendezés is a része. Nem is Renault lenne az Arkana, ha nem lenne hozzá elektromosan nyitható panoráma üvegtető, mely fényárba borítja a kabint. A modern fedélzeti technológiái pedig nagyban megkönnyítik a mindennapi használatát, a MY Renault alkalmazás és az új RENAULT LINK multimédiás rendszer nemcsak folyamatos 4G kapcsolatot kínál, hanem többek között valós idejű forgalmi információkat szolgáltat, lehetővé teszi a távoli járművezérlést, valamint az Over the Air technológiának hála, automatikusan és rendszeresen frissül.
Biztonság terén hagyományosan jól áll a Renault, így az Arkana is. A legkorszerűbb vezetéssegítő rendszerekkel óvja és támogatja az utasokat és a környezetét, például a RENAULT PILOT ötvözi az adaptív sebességtartó automatikát a sávközép tartó asszisztenssel. A 0 és 160 km/h között működő rendszer még kanyargós utakon is kiválóan működik, de araszoláskor is képes megállni, majd újraindulni és folytatni az útját. Emellett van még adaptív távfény, gyalogos- és kerékpáros érzékelővel ellátott aktív vészfékező rendszer, holttér-figyelő, sávelhagyásra figyelmeztető és sávtartó rendszer, 360 fokos kamera, hátsó keresztirányú forgalomfigyelés, első, oldalsó és hátsó radarok és Renault Park Assist.
Az Arkana 150 szabadalmi bejegyzéssel kifejlesztett E-TECH Hybrid hajtásláncáról itt olvashatnak bővebben. Ám a a francia SUV-Coupé a TCe 140 és 160 motorokkal és 12 voltos mikro hibrid rendszerrel is elérhető a hagyományos technológiát kedvelők kedvéért. A mikro hibrid egységek alapját ugyanakkor egy 4 hengeres turbófeltöltős, közvetlen befecskendezésű 1,3 TCe benzinmotor adja, egy starter-generátorral kiegészítve, mely az utasülés alatt található 12 V-os lítium-ion akkumulátorhoz van csatlakoztatva.
Az Arkana kezelhetőségét egy hátsótengely-vezérlő rendszer támogatja, magasfokú menetstabilitást biztosítva nagy sebességű kanyarodáskor is. Ennek is köszönhetően az oldalirányú elmozdulás még a legrosszabb útviszonyok közepette is korlátozottan jelentkezik csak, az optimálisra hangolt lengéscsillapító, illetve futómű pedig az remek menettulajdonságok és az első osztályú kényelem optimális szintézisét nyújtja. Ráadásul mivel az indítás mindig elektromos üzemmódban történik, a pilóta már az elindulást is könnyednek érezheti. Ám a vezető a MULTI-SENSE-en keresztül kiválaszthatja a számára ideális MY Sense üzemmódot, üzemanyagot spórolva Eco módban, vagy elengedheti magát Sport állásban.
S hogy miként foglalja össze röviden Francois Laurent, az Arkana programigazgatója az újdonság lényegét, arról itt olvashat.