Škoda ENYAQ Sportline iV -
A Sportline kivitelek már régóta a Škoda modellportfóliójának a szerves részei, s a cseh gyártó az első tisztán elektromos hajtásrendszerű SUV-jával is „folytatja ezt a hagyományt”. Mivel már az alap ENYAQ iV is kifejezetten dinamikus menettulajdonságokkal örvendezteti meg a pilótáját a konstrukciójából adódóan – csaknem a teljes maximális nyomaték jelentkezik az elinduláskor, illetve az akkumulátorok alacsony tömegközéppontról garantálnak -, a Sportline kivitel inkább a megjelenésre gyúr, illetve a specifikus hangolású rugókkal és lengéscsillapítókkal szerelt sport-futóművel örvendezteti meg a vezetőt. De nézzük a részleteket!
Az ENYAQ Sportline IV háromféle teljesítményszinttel választható, ezek közül a legerősebb az első tengelyén elhelyezett, második villanymotorjának hála, összkerékhajtással juttatja át 195 kW-os rendszerteljesítményét és 425 Nm-nyi maximális nyomatékát az útra. Az ENYAQ Sportline iV 80x típusjelzést viselő modell 82 kWh energiatároló képességű akkumulátorral készül, így a hatótávja a WLTP-ciklus szerint meghaladja az 500 kilométert. Maximális sebessége 160 kilométer/h. A hátsókerék-hajtású ENYAQ SPORTLINE iV 60 hátsó tengelyen működő elektromos motorja 132 kW-ot produkál, míg az ENYAQ SPORTLINE iV 80 hátsó motorjának teljesítménye 150 kW.
Ehhez társul a s elöl 15, hátul 10 milliméterrel „süllyesztett” sportfutómű, mely speciális hangolásának köszönhetően dinamikusabbá teszi a szabadidő-autót, a gyors kanyarokban pedig csak mérsékelt oldalirányú dőlést engedélyez a kasztninak. Az alapkivitelhez tartozó progresszív kormányzás eközben sportosabb irányíthatósági tulajdonságokat tesz lehetővé.
Mint minden Škoda Sportline modell, az ENYAQ Sportline IV is számos fényes, fekete dizájnelemet tudhat magáénak. Például a markáns hűtőrács szegélye éppúgy sötét, mint az Air Curtain elemek C-alakú keretei. Szintén fekete fényt kaptak még a külső visszapillantó tükrök házai, az ablakszegélyek és a tetősínek, továbbá a spéci lökhárító diffúzoreleme. Mindez erős kontrasztot alkot a karosszéria színére fényezett méhsejt-mintázatú rácsozattal és légterelővel is ellátott lökhárítóval vagy az oldalsó küszöbborításokkal. További részletek itt.
Az utastér hangulatát a fekete kárpitok és a karbon hatású dekorsávok határozzák meg. Ahogy az ENYAQ iV, úgy a Sportline kivitel is modellspecifikus Design Selection összeállításokkal büszkélkedhet, melynek részei az optimális oldaltartást nyújtó, integrált fejtámlákkal kiformált, fekete sportülések. Ezeket Suedia mikroszálas szövet és bőr borítja, szürke szegélyekkel kiegészítve, míg a textil lábszőnyegek szürke nubukkal steppeltek. A műszerfalat fekete műbőrbevonat borítja, s a mennyezetkárpit is fekete. A műszerfal és az ajtókárpitok dekorbetétjei szénszálerősítésű műanyag (karbon) hatásúak. A középkonzolon a sebességváltó kisméretű billenőkapcsolójának környezete éppúgy feketéllik, mint az elektromos rögzítőfék gombja. A háromküllős multifunkciós sportkormány tudásáról itt olvashatnak bővebben.
Végül, de nem utolsósorban a legkorszerűbb vezetői segédrendszerekkel is felvértezték az ENYAQ Sportline iV-t, van például a „előretekintő gyalogos- és kerékpáros-védelemmel (Predictive Pedestrian and Cyclist Protection) kiegészített Front Assist technikája”, „hátsó keresztirányú forgalom asszisztenssel (Rear Traffic Alert) bővített Sávváltást segítő rendszere” (Side Assist), Travel Assistja, s így tovább. Ha minden vezetői segédrendszer ellenére is fennáll az ütközés veszélye vagy a vezető pánikfékezést kezdeményez, a Proaktív utasvédelem (Crew Protect Assist) automatikusan óvintézkedéseket tesz az utasok lehető leghatékonyabb védelme érdekében. Ennek során ütközés, kisodródás vagy borulás veszélye esetén megfeszíti a biztonsági öveket és felhúzza az ablakokat, illetve zárja az elektromos panorámatetőt.
Mindezek alapján az ENYAQ Sportline iV tökéletesen illik a Škoda Sportline portfoliójába: amellett, hogy elektromos, kifejezetten dinamikus és karakteres. Kell ennél több a boldogsághoz?