Audi skysphere concept - Határok nélküli luxus
Az elektromos meghajtású roadster koncepció megmutatja, hogy az Audi miként képzeli el a luxust a jövőben.
Az új koncepcióautó-család első tagját, a látványos megjelenésű skysphere conceptet úgy tervezték, hogy kétféle vezetési élménnyel kápráztassa el az utasait: változtatható tengelytávjának hála egyszer a nagy túrakocsik kényelmét, máskor pedig a sportkocsik dinamikáját nyújtja. Az elektromotorokkal és kifinomult mechanikával egymásba csúszó karosszéria- és vázelemek lehetővé teszik, hogy a tengelyek közötti távolság, valamint az autó teljes külső hossza 250 millimétert nőjön vagy csökkenjen.
Ezzel párhuzamosan pedig a skysphere concept hasmagassága is változik 10 milliméterrel, fokozva a komfortot vagy a menetdinamikát. Ráadásul egy gomb megnyomásával a sofőr eldöntheti, hogy Sport üzemmódban saját maga vezeti a „rövid”, 4,84 méteres és hátsókerék-kormányzású roadsterét vagy Gran Touring üzemben átadja a volánt az 5,19 méteres „GT-nek”, s csak élvezi az eget, a tájat és a pihentető, digitális ökoszisztéma kivételes szolgáltatásait. Ilyenkor a kormánykerék és a pedálok eltűnnek, a térkínálat még pazarabbá válik, az autó érzékelő rendszere pedig rajta tartja a szemét az úton és biztonságosan elviszi az utasokat a célállomásra.
A Monterey Car Weeken debütáló újdonság mozgatásáról egy 465 kW és 750 Nm leadására képes villanymotor gondoskodik, melyet a hátsó tengelyre építettek. Ez az építési koncepció remek tapadást és kiváló gyorsulást eredményez, az 1800 kilogrammos roadster négy másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra. A kabin mögé rejtett, 80 kWh-t meghaladó kapacitású akkumulátorok pedig 500 kilométernél is hosszabb hatótávot biztosítanak WLTP szabvány szerint, legalábbis a gazdaságosabb GT üzemmódban.
Az elöl-hátul egyaránt dupla lengőkarokat adaptív légrúgózással kombináló felfüggesztés, a kormányzott hátsó tengellyel kiegészítve kivételes mozgékonyságot garantál, s mivel a kormány nincs mechanikusan csatlakoztatva az első tengelyhez, a pilóta többféle beállítás közül választhat.
Mivel a skysphere concept tervezőit a szintén lenyűgözően hosszú Horch 853 roadster inspirálta, számtalan klasszikus részlet feltűnik rajta, anélkül, hogy túlzottan retro lenne. Nagy különbség viszont a két négykerekű szépség között, hogy a 2020-as újdonság mindössze 1,23 méter magas – szemben az 1930-as évek német csillagával, mely 1,77 méteresre nyúlt meg. Persze, az arányaik és a vonalaik között is akadnak eltérések, a skysphere concept hátsó részét már szélcsatornában fejlesztették, nem véletlenül rendkívül áramvonalas a formája.
Orrán természetesen megjelenik a jellegzetes Singleframe hűtőmaszk, melynek teljes felülete fehér LED-es fényekkel van ellátva, utóbbiak többféle vizuális effektet képesek megjeleníteni, funkciótól függően. Az autó farán ugyancsak egy digitális vezérelt LED felület dominál. Amikor a roadster pilótája üzemmódot vált, a fényjáték is átalakul, ezzel is kiemelve, hogy a skysphere conceptnek kétféle személyisége van.
A legfontosabb eltérések mégis az utastérben érzéklehetők a két eltérő karakter esetében, míg GT üzemmódban a bennülők páratlan szabadságot élvezhetnek egy „Art Deco ihletésű univerzumban”, addig Sport módban egy vadászgép pilótafülkéjévé válik a kabin. A felhasznált, kifinomult anyagok java része a fenntarthatóság jegyében készül, a mikroszálas textíliától kezdve, a szintetikusan előállított műbőrön át, a környezetbarát eukaliptuszfáig bezárólag. A különleges utazáshoz az első osztályú, koncertterem hangzást adó hangrendszer is hozzájárul.
A skysphere concept egy új tanulmányautó-család első tagja, mely megmutatja, hogy milyen a fényűzés korlátok nélkül. A skysphere, a grandsphere és az urbansphere trióval a négykarikás márka felvázolja a progresszív luxusról alkotott elképzeléseit, túlmutatva azon, hogy az autózás csupán azt az időt jelentse, míg A-ból eljut B pontba.