2021. ápr 25.

Audi A6 e-tron concept - E-volúció

írta: 21századiautósvilág
Audi A6 e-tron concept - E-volúció

audia6etronconcept01.jpg

A Sanghajban leleplezett A6 e-tron concept tanulmánnyal visszatértünk a 21. századba. De még mennyire! Nem elég, hogy a vadonatúj Prémium Elektromos Platformra épülő négykarikás újdonsággal akár 700 kilométert is megtehetünk egyetlen töltéssel, még videójátékozhatunk is vele. Jönnek a részletek!

A prémium elektromos platformról itt olvashatnak részletesen, de annyit azért muszáj elmondanunk róla, hogy minden jövőbeli PPE-modell hajtástechnikájának középpontjában a 800 voltos töltéstechnika áll. Akárcsak az Audi e-tron GT esetében, itt is e műszaki megoldás teszi lehetővé a gyorstöltő-állomásokon az akkumulátor akár 270 kW teljesítménnyel végzett, a lehető legrövidebb idő alatti „megtankolását”. A rendszer immár a belsőégésű motorral hajtott gépkocsik hagyományos üzemanyag-felvételének időigényével vetekedik. Például mindössze tíz perc is elegendő több mint 300 kilométeres távolságra szükséges elektromos energia fedélzeti betárolásához, nem egész 25 perc alatt pedig ötről 80 százalékra emelhető az Audi A6 e-tron concept 100 kWh kapacitású akkumulátorának töltöttségi szintje. Vagyis hajtásrendszer-változattól és teljesítménytől függően több mint 700 kilométeres hatótávjával az A6 e-tron concept kompromisszumok nélkül alkalmas a háztartások első számú autójának szerepére.

Emellett az Audi vásárlóinak továbbra sem kell nélkülözniük a quattro összkerékhajtást, a jövőbeni választékában ugyanis olyan változatok is megjelennek majd, amelyek az első és a hátsó tengelyen is rendelkeznek egy-egy elektromos motorral. Ezek megfelelő elektronikus koordinációja igény szerint, illetve a menetdinamika és a gazdaságosság tökéletes egyensúlya mentén valósíthatja meg az összkerékhajtást. A tervekben a lehető legalacsonyabb energiafogyasztásra és maximális hatótávra optimalizált olyan verziók is szerepelnek, amelyek hajtásáról a hátsó tengelyre épített egyetlen elektromos motor gondoskodik.

audia6etronconcept.jpg

Konkrétan az A6 e-tron concept két elektromos motorja együttesen 350 kW teljesítményt és 800 newtonméter forgatónyomatékot produkál, miközben az első kerekeit kifejezetten az elektromos modellek számára optimalizált, ötkaros felfüggesztések vezetik, hátul pedig szintén többkaros konstrukciót alkalmaztak a tervezők. A tanulmányautóban az adaptív lengéscsillapítókkal szerelt Audi air suspension légrugózás is bekerült.

audia6etronconcept04.jpg

Menetdinamikai képességeit tekintve az Audi koncepció az elektromos autókra jellemző módon jócskán maga mögött hagyja a belsőégésű motorral hajtott típusokat. Már a hangolt belépőmodellek is kevesebb, mint hét másodperc alatt gyorsíthatnak fel álló helyzetből 100 kilométer/h-s tempóra, míg a sportos csúcsváltozatoknál akár jóval négy másodperc alá is csökkenthető e sprint ideje.

audia6etronconcept02.jpg

Eközben az A6 emblémájával a koncepciómodell egyértelműen hangsúlyozza, hogy a márka felsőkategóriájú modellcsaládjának tagja. Ugyanakkor új formatervként is debütál, s csupán külső méretei közösek a jelenlegi A6 sorozatéval. A 4,96 méter hosszú, 1,96 méter széles és 1,44 méter magas karosszériája Sportback változatként született, vonalvezetése pedig az Audi mai formai nyelvének következetes továbbfejlesztése.

audia6etronconcept03.jpg

A formájáról itt tudhatnak meg többet, a "lényeg", hogy Az autó vonalvezetésébe harmonnikusan illeszkedő karcsú lámpatestek mögött digitális Matrix-LED és a digitális OLED-technika dolgozik, maximális fényerőt és számos funkciót lehetővé téve. Amikor például az Audi A6 e-tron concept épp egy fal előtt állva tölti akkumulátorát, a vezető és utasai kivetített videojátékkal tölthetik el az időt. Utóbbi okostelefonról vezérelhető, s önmagában is Audi-termék, amelyet kifejezetten az Audi A6 e-tron concept számára találtak és fejlesztettek ki a mérnökök.  Emellett az autó mindkét oldalába három-három kisméretű, mégis nagyfelbontású LED-projektort építettek, amelyek az ajtók kinyitásakor valósággal színpaddá változtatják az alattuk húzódó talajt. Kisméretű, kibővített dinamikus fényanimációk fogadják az utasokat, mégpedig a saját nyelvükön megjelenő feliratokkal kiegészítve. Különösen fontosak a biztonsági funkciók, ennek szellemében a szintén kisméretű, nagyfelbontású projektorok figyelmeztető szimbólumokat is vetítenek a talajra, például a kerékpárosok számára az ajtók kinyitását megelőzően. További négy, feltűnésmentesen a kocsi sarkaiba épített, nagyfelbontású LED-projektor produkálja az irányjelző jeleit, amelyek dizájnja a különböző piacoknak és engedélyezési régióknak megfelelően igény szerint változtatható.




 

Szólj hozzá