Porsche 911 GT3 Touring csomaggal - Maga a megtestesült visszafogottság
A "Touring csomag" elnevezés egészen az 1973-as 911 Carrera RS felszereltségi változatáig vezethető vissza, melynek a letisztult formaterv és a klasszikus belső értékek álltak a középpontban. Aztán a Porsche 2017-ben ismét felelevenítette az ötletet, előhúzta a tarsolyából az ötletet, s első ízben a 911 GT3-hoz is kínált Touring csomagot, mely hamar belopta magát azon pilóták szívébe, akik nem szeretik a feltűnést és szenvedélyük a klasszikus vezetési élmény.
Mert alapra a GT3 a lehető legkövetkezetesebben ülteti át a versenytechnológiát a közúti modellbe: nem ismer kompromisszumokat se az aerodinamika, se a futómű, se a teljesítmény területén. Ugyanakkor a hattyúnyakú hátsó szárnyával le sem tagadhatná, hogy a versenypályáról érkezett, például a markáns diffúzora a 911 RSR GT-ből származik, az 510 lóerős, 4.0 literes hanthengeres boxer pedig a hosszú távú versenyeken bevetett 911 GT3 R hajtóművén alapul. A szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült motorháztető, a könnyűszerkezetes üvegablakok és a kovácsolt könnyűfém keréktárcsák meg jól példázzák a mérnökök súlycsökkentésre való összpontosítását, akárcsak a könnyűszerkezetes sport kipufogórendszer. Így a szélesebb karosszéria és a nagy kerekek ellenére mindössze 1418 kilogrammot nyom a Porsche a mérlegen – kézi váltó esetén.
A versenyzői gének persze a kabinban is megjelennek, a pilótafülkében most először pályaképernyő informálhatja a vezetőt: a központi fordulatszámmérőtől jobbra és balra található digitális kijelzők egy gombnyomásra a gumiabroncs- és olajnyomás, az olaj és a hűtőfolyadék hőmérséklete, valamint az üzemanyagtartály töltöttségi szintjének lényeges információira redukálódnak. Eközben a kormánykeréken található üzemmód-választóval villámgyorsan kiválasztható és testre szabható a normál vagy a Sport és Track üzemmód is.
Ehhez képest a Touring csomagos 911 GT3 maga a visszafogottság, hiszen a két kivitel között a legszembetűnőbb különbség a fix hátsó légterelő elhagyása. Helyette a nagy sebességnél szükséges leszorítóerőt egy automatikusan kihúzódó hátsó spoiler biztosítja. Az oldalablakokon elhelyezett, magasfényű eloxált alumíniumból készült ezüstszínű dekorcsíkok szintén olyan megkülönböztető jegyek, amelyek az új jövevény diszkrét megjelenését hangsúlyozzák. S miközben az orr-rész teljesen a külső színre van fényezve, addig a nagy fordulatszámú motor fölött egyedi kialakítású "GT3 touring" logóval ellátott hűtőrács található. A sport kipufogórendszer csövei meg ezüstszínűek.
A Touring csomaggal felszerelt 911 GT3 belső tere ugyancsak egy klasszikus sportkocsi atmoszféráját árasztja. A kormánykerék karimája, a sebességváltó/előválasztó kar, a középkonzol, az ajtópanelek kartámaszai és az ajtókilincsek fekete bőrrel borítottak. A részleges bőrbelső fekete varrással van ellátva. Az ülések középső paneljét fekete szövet borítja, a tető kárpitozása szintén fekete. A fejtámlákon dombornyomott Porsche címer látható. Az ajtók belépői, valamint a műszerfal és a középkonzol díszítőelemei is szálcsiszolt fekete alumíniumból készülnek.
A Porsche a 911 GT3 szinte minden opcionális felszerelését elérhetővé teszi a Touring csomaghoz is. Ide tartoznak a külső és keréktárcsa-színek, a Porsche Dynamic Light System és a Porsche Dynamic Light System Plus rendszer LED-es fényszórói, a különböző asszisztens rendszerek, a PCCB kerámiafék, az elülső tengely emelőrendszere, a különböző ülések, a Chrono csomag és az audiorendszerek. Most először a Touring csomag felár nélkül a 7-sebességes PDK duplakuplungos váltóval is kombinálható.
Emellett a Porsche Design egy nagyon különleges karórát is kínál a 911 GT3 Touring csomagot választó vásárlói számára. Az időmérő flyback funkcióval ellátott óraművel rendelkezik. A felhúzó rotor a jármű kerékdizájnját idézi, és a jármű konfigurációjának megfelelő hat különböző változatban kapható. Az achátszürke metál színű számlap kerete a jármű fényezésén alapul. Maga a számlap matt fekete felületű, míg a világító sárga kronográfmutatók a fordulatszámmérő színéhez illeszkednek. A kronográf a vállalat saját svájci óragyárában készül, kizárólag a jármű tulajdonosai számára.
A Porsche 170 969 eurós induló áron kínálja a 911 GT3-at, amely tartalmazza az áfát és az országspecifikus felszereléseket. A Touring csomag felár nélküli opcióként mostantól elérhető. További híreket és érdekességeket az autós világból itt olvashatnak.