BMW 2-es Coupé 2021 - Koncentrált élvezet
Az új 2-es Coupé azt a BMW 02 által kijelölt utat követi, mely 55 évvel ezelőtt életre hívta a bajor márka kompakt méretű és ellenállhatatlanul sportos, kétajtós modelljeinek a legendáját. Vagyis a friss, fiatalos, mondhatni extrovertált kisugárzása mellé mérnöki precizitással megtervezett, tökéletesen kiegyensúlyozott menettulajdonságok társulnak, még a legextrémebb vezetési szituációk közepette is mindvégig agilis és pontosan irányítható marad a BMW. Sportosságához a kompakt méretei, a karosszéria és a futómű könnyűszerkezetes felépítése, a közvetlen elődhöz képest fokozott torziós merevsége, valamint az 50:50 arányú tengelyterhelés is hozzájárul, ugyanakkor a hétköznapi használhatósága is első osztályú az optimalizált menetkomfortnak és a zajszigetelésnek köszönhetően. De következzenek a részletek!
Frontrészét háromdimenziós felületek, háromszög alakú formai megoldások és átlósan megrajzolt vonalak határozzák meg, de a karosszériájáról nem hiányozhatnak az olyan jellegzetes megoldások, mint a motorháztető izmos „power dome-ja” vagy az erőteljesen kidolgozott kerékjárati ívek. A vese alakú hűtőrács-párt ezúttal vízszintesen nyújtották el a tervezők, a klasszikus lamellák helyén pedig függőlegesen elrendezett légterelő lapok kaptak helyet. Utóbbiakat a vezérlőelektronika nyitja-zárja automatikusan, amikor a motornak hűtőlevegőt igényel. Alapra teljes LED-technológiás fényszórók járnak hozzá, az ikonikus BMW 02 után egyetlen, kecsesen ívelt fénydizájnnal. Felárért azonban elvakítás-mentes BMW Selective Beam intelligens távolságifény-asszisztenssel dolgozó, adaptív LED-technológiás első fényszórók is rendelhetők. Ezek a szintén opciós M lights Shadow Line külső felszereltségi csomag részeként sötétített fényszóró-betétekkel is elérhetők.
A 2-es Coupé oldalnézetét a hosszú motorháztető, a rövid túlnyúlások és az erőteljesen kidolgozott hátsó kerékjárati ívekre épített, hátratolt utastér egysége jellemzi, az egyedi stílusjegyek között említendő még a dinamikusan ereszkedő tetőív és a légterelő szárnnyá emelkedő csomagtérajtó is. Az újdonság erőteljes hátsó kialakítása vízszintesen elnyújtott felületekre épül. A stílusosan sötétített hátsó lámpák kifejezetten kompaktak, felületeiket háromdimenziós kialakítás szerint álmodták meg.
A vezető felé forduló műszerfal és a középkonzolon elhelyezett modern vezérlőpanel már az új 2-es Coupé utasterének sportosságát hirdeti – ahogyan a szériaként kínált sportülések és a bőrözött sportkormány is. A tetőív, a magasra húzott középkonzol és a műszerfal vonalvezetésének ajtókárpitokon is alkalmazott, lágy folytatása mindkét első ülésben kagylószerűen körülölelő hangulatot teremt. A hátsó üléssor két önállóan kiképzett ülőfelülete pedig azt is lehetővé teszi, hogy négy felnőtt élvezhesse a csapatást. A minőség prémium, az összeszerelés precíz, a kellemes atmoszférához az új dizájn mellett az opciós hangulatvilágítás és a Dark Graphite matt utastéri dekorbetétek is hozzájárulnak. A 2-es Coupé alapfelszereltségének része a szövet / Sensatec utastéri kárpit is. Ez az M Sport felszereltségi csomaggal felvértezett kivitelek és az M240i xDrive Coupé esetében Alcantara / Sensatec párosításra módosul, olyan exkluzív stílusjegyekkel megspékelve, mint a BMW M bőrözött sportkormány és a középkonzol párnázott térdtámaszai.
A 2-es Coupé letaglózóan sportos vezethetőségét kifinomult futómű-technológia garantálja: a felhasznált alkatrészek többségét eredetileg a 4-es sorozathoz fejlesztették ki, majd a 2-es Coupé sajátosságaihoz hangolva építették be. A kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított első kerékfelfüggesztést és az ötkaros hátsó kerékfelfüggesztést a súlycsökkentés minimalizálását és a feszesség optimalizálását szem előtt tartva alakították ki. A rugóút-szinkronizált lengéscsillapítók nagyobb útegyenetlenségeknél képesek kontrollálni a karosszéria kilengéseit és megakadályozni a hullámzó mozgást.
Az extraként választható BMW M sport futómű a rugók és a rugóút-szinkronizált lengéscsillapítók még gyorsabb rendszerreakcióját kínálja, változó áttételű sport kormányművel kiegészítve. Erre épül az új BMW M240i xDrive Coupé típus-specifikus futóműve is, melyhez BMW M sport fékrendszert és a BMW M hátsó differenciálművet is jár. De elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó, adaptív M futómű is beikszelhető az extralistán. A 2-es Coupé alapra 17 colos felniken gördül, az M Sport felszereltségi csomag viszont 18” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákat és eltérő méretű gumiabroncsokat tartalmaz. Az új M240i xDrive Coupé szintén eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelt, 19” méretű BMW M könnyűfém felniken gurul le a mexikói gyártósorról.
A kínálat csúcsán szereplő hathengeres benzinmotorral a BMW 2-es Coupé a legnagyobb erőbedobással érkezik meg kategóriája élére: teljesítmény-karakterisztikájával, magas fordulatszám-tartomány iránti éhségével és sima járáskultúrájával egyaránt kiemelkedik a mezőnyből az M240i xDrive változat. 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményéhez 500 Nm csúcs forgatónyomaték párosul, így a modell 4,3 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 km/h-s tempóra. A 220i Coupé meghajtásáról egy új négyhengeres benzinmotor gondoskodik, amelyen a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében a kipufogócsonkot a hengerfejbe integrálták. 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményével és 300 Nm csúcs forgatónyomatékával a modell 7,5 másodperc alatt tudja le a nulla-százas gyorsulást. Az erősebb változata 245 lóerő leadására képes a 230i Coupé gépházában.
A 220d Coupé négyhengeres dízelmotorjában kettős megfúvású turbófeltöltő és 48 Volt kapacitású mild-hibrid technológia garantálja a minden korábbinál erőteljesebb és hatékonyabb működést. A 2.0 liter hengerűrtartalmú egység maximális teljesítménye 140 kW / 190 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 400 Nm, ezzel 6,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-s sebességre. Mindegyikhez nyolcfokozatú Steptronic automataváltó kapcsolódik, ugyanakkor a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó még gyorsabb váltásokat garantál. Utóbbihoz kormány mögötti váltófül, Launch Control rajtprogram és Sprint funkció is jár, amely kigyorsításokkor és előzésekkor kínál extrém dinamikus teljesítményt.
Röviden összefoglalva az új BMW 2-es Coupé a sportosság mérnökien precíz, összpontosított formáját testesíti meg, egy olyan járműkoncepcióba csomagolva, amelynek középpontjában elsősorban a kihegyezett menetdinamika, az atletikus kisugárzás, az erőteljes motorpaletta és a kifinomult futómű-technológia áll. Ha a karosszéria pontos paramétereire, a csomagtér kapacitására és a vezetőtámogató rendszerekre is kíváncsi, akkor kattintson ide.