2021. júl 30.

Honda HR-V e:HEV - Célkeresztben a hatékonyság

írta: 21századiautósvilág
Honda HR-V e:HEV - Célkeresztben a hatékonyság

hondahrv2021ehev.jpgAz új Honda HR-V e:HEV hajtáslánca a teljesítmény és az üzemanyag-hatékonyság tökéletes egyensúlyát nyújtja a pilóta számára, így a jövő év elején érkező kompakt szabadidő-autó roppant versenyképesnek ígérkezik. 

A Honda bejelentette, hogy a vadonatúj HR-V kizárólag a hibrid e:HEV rendszerrel lesz kapható, melynek tervezőit a márka F1-es versenyautója, illetve a Formula1 Hybrid Power Unit inspirálta. Persze a Honda nemcsak az autóversenyzés királykategóriájában szerzett hatalmas tapasztalatát kamatoztatta a HR-V hajtásláncának tervezésekor, hiszen 1999-ben a japán óriás kínált elsőként sorozatgyártású hibrid autót Európában, az Insight „személyében”. Az IMA (Integrated Motor Assist) rendszerben egy integrált villanymotor adott teljesítménytöbbletet a belső égésű erőforrásnak, fékezéskor pedig visszanyerte az energiát, ezáltal takarékosabbá téve az áramvonalas modellt. Ez persze csak a hibridfejlesztés első lépése volt melynek nyomán ma már kétmotoros e:HEv rendszer dolgozik a Jazzben és a CR-V-ben, s hamarosan a vadonatúj HR-V is megkapja ezt a hatékony megoldást.
Az e:HEV alapja két kompakt, ám nagy teljesítményű villanymotor, ezekhez kapcsolódik a másfél literes, DOHC-vezérlésű, benzines i-VTEC egység. Energiaforrásként egy lítium-ion akkumulátorcsomag szolgál, az erőátvitelről innovatív, fix áttételű nyomatékelosztó gondoskodik, a teljesítményleadást pedig intelligens vezérlőelektronika szabályozza.

hondahrv2021ehev01.jpg

Hasonlóan a Jazz-hez, az új HR-V esetében is alacsony fogyasztásra számíthatunk, különösképp, hogy az égési folyamatot és az tápellátó egységet (IPU) is optimalizálták a Honda mérnökei. Emellett 48-ról 60-ra növelték az akkumulátorcellák számát, így több energia tárolható, illetve nagyobb elektromos teljesítmény használható fel a 80 kW-os Jazz-hez viszonyítva. Jóllehet, az akkumulátorcsomag nagyobb lett, ez nem érinti a belsőtér helykínálatát, ugyanis mindent gondosan elrendezett a fejlesztőcsapat. További fontos eltérés, hogy rövidebb lett a villanymotor és a kerekek közötti áttétel, ezáltal még dinamikusabb és rugalmasabb lehet az új HR-V.
A 131 lóerős csúcsteljesítménynek és a 253 Nm-es maximális forgatónyomatéknak hála, mindössze 10,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra a HR-V, miközben vegyes üzemben 122 g/km- szén-dioxid kibocsátást ígér a Honda, ami 5,4 l/100 km átlagfogyasztás jelent - WLTP szabvány szerint. A három menetüzemmódot biztosító, teljesen észrevétlenül kapcsoló vezérlőelektronika garantálja az optimális teljesítményt mind városi mind városon kívüli használat esetén is. Az intelligens Electronic Control Unit (ECU) automatikusan, a helyzetnek megfelelően vált az elektromos (Electric Drive), a hibrid (Hybrid Drive) és a belső égésű (Engine Drive) üzemmód között attól függően, hogy melyik a legtakarékosabb üzemmód az adott körülmények között.

hondahrv2021ehev02.jpg

További pozitívum, hogy az üzemmódok közötti átállást és a motor – áramtermelés miatti – indítását tulajdonképpen nem is veszik észre az utasok. Ráadásul nincs szükség konnektorra, illetve töltésre, a hibrid HR-V megalkuvás nélkül használható a mindennapokban az elektromos autókra jellemző teljesítménnyel, takarékossággal, ugyanakkor rendelkezik a hagyományos benzines vagy diesel meghajtású autók rugalmas használhatóságával. A vadonatúj HR-V e:HEV 2021 második felében debütál az öreg kontinensen. A vásárlók a Honda honlapján www.honda.hu/hr-v-hybrid-hirlevel jelezhetik érdeklődésüket a modell iránt, akár már most. Még több érdekesség a HR-V-ről, itt olvasható.

Szólj hozzá